شرکت اینتربرند امروز بهترین برندهای جهانی سال 2014 را منتشر کرد که مانند سال گذشته شرکت اپل با قدرت در رتبه نخست قرار دارد و شرکتهای گوگل و کوکا کولا نیز در جایگاه پس از آن قرار گرفتهاند.
اینتربرند امروز جدیدترین لیست از "بهترین برندهای جهانی" را برای سال 2014 منتشر کرد و بار دیگر شرکتهای بزرگ دنیای تکنولوژی، بالاترین جایگاه را در این لیست به خود اختصاص دادهاند. در این لیست که شامل 100 شرکت میشود، اپل با ارزشی 118.9 میلیارد دلاری در بالاترین مکان قرار دارد و پس از آن گوگل با ارزشی 107 میلیارد دلاری به دنبال اپل حرکت میکند.
در این لیست بزرگ، 13 شرکت در حوزه تکنولوژی فعال هستند و پنج مورد از آنها توانستهاند خود را در لیست 10 شرکت برتر قرار دهند. علاوه بر اپل و گوگل، شرکتهای آیبیام و مایکروسافت مکانهای چهارم و پنجم این لیست را تصاحب کردهاند و شرکت سامسونگ نیز در جایگاه هفتم قرار دارد.
کوکا کولا اما همچنان جایگاه سوم را در اختیار دارد که پس از 13 سال تصاحب رتبه اول در لیست اینتربرند، گوگل و اپل سال گذشته توانستند آن را به جایگاه پایین تر از خود بکشانند.
شرکتهای مشهور حوزه اینترتینمت چون دیزنی و MTV، شرکتهای خودروسازی چون BMW و مرسدس بنز و برندهای لوکسی چون Louis Vuitton و Cartier نتوانستهاند در این رقابت از پس شرکتهای بزرگ دنیای تکنولوژی برآیند.
اینتربرند سه فاکتور را برای رده بندی این شرکتها در نظر داشته است؛ عملکرد مالی مربوط به شرکتها و خدمات آنها، قدرت تأثیرگذاری در انتخاب خریدار و توانایی شرکتها در نسبت قیمتی پریمیوم به محصولات خود یا بهبود درآمدها.
در انتخاب بهترین برندها، فاکتورهای متفاوتی مدنظر شرکتهای تحلیلگر بازار قرار میگیرد، اما اینتربرند اظهار داشته که متد و روش آنها توسط سازمان جهانی استاندارد و برای نخستین بار تأییدیه دریافت کرده است.
در این لیست بزرگ، 13 شرکت در حوزه تکنولوژی فعال هستند و پنج مورد از آنها توانستهاند خود را در لیست 10 شرکت برتر قرار دهند. علاوه بر اپل و گوگل، شرکتهای آیبیام و مایکروسافت مکانهای چهارم و پنجم این لیست را تصاحب کردهاند و شرکت سامسونگ نیز در جایگاه هفتم قرار دارد.

کوکا کولا اما همچنان جایگاه سوم را در اختیار دارد که پس از 13 سال تصاحب رتبه اول در لیست اینتربرند، گوگل و اپل سال گذشته توانستند آن را به جایگاه پایین تر از خود بکشانند.
شرکتهای مشهور حوزه اینترتینمت چون دیزنی و MTV، شرکتهای خودروسازی چون BMW و مرسدس بنز و برندهای لوکسی چون Louis Vuitton و Cartier نتوانستهاند در این رقابت از پس شرکتهای بزرگ دنیای تکنولوژی برآیند.
اینتربرند سه فاکتور را برای رده بندی این شرکتها در نظر داشته است؛ عملکرد مالی مربوط به شرکتها و خدمات آنها، قدرت تأثیرگذاری در انتخاب خریدار و توانایی شرکتها در نسبت قیمتی پریمیوم به محصولات خود یا بهبود درآمدها.
در انتخاب بهترین برندها، فاکتورهای متفاوتی مدنظر شرکتهای تحلیلگر بازار قرار میگیرد، اما اینتربرند اظهار داشته که متد و روش آنها توسط سازمان جهانی استاندارد و برای نخستین بار تأییدیه دریافت کرده است.